nuffnang

2 June 2015

Kejutan Honeymoon


Bila ingin mendapatkan jodoh yang baik, maka perbaikilah diri. Hiduplah sesuai dengan ajaran Islam dan Sunnah Nabi-Nya. Jadilah lelaki yang soleh, jadilah wanita yang solehah. Semoga Allah memberikan hanya yang baik buat kita. Amin

Part 1 sebab tak sampai tarikh matang lagi haha


''Saya ada surprise untuk awak''
''kite balik kampung sama-sama?''
(sebab cuti tak sama)
''pasal rumah kite ?''
''nantilah awak !!''
''em pasal keje awak kat singapore ?
''kalau pasal keje surprisenya hanya pada saya je la haha'' 

''abes tu ape..?''
''bukan..ada sesuatu saya nak bagi''
''apa tuuu''

''tunggu la''

''awak beli cincin ? ''
''Awak ni..em benda yang awak suka''

''habis tu apa ?''
''nanti sampai rumah awak kt kg saya bagi..confirm awak suka entah-entah awak terus peluk saya''

''awak beli kereta untuk saya ? motor ?''

''tunggu.. la hihihi''

hmmm  apa la laki aku ni nak bagi surprise ni..tak keruan dah ni :D

seminggu kemudian..

Dalam kereta
bila masuk kereta..

''awak..cer bukak file belakang tu''
''susah la kat seat belakang..tak sampai''
''bolleehhh''
''ni ha..''
''bukak la''


wow

ape ni

''honeymoon kite kat...



Swiss-Garden Resort Residences Kuantan

 


Sebelum ni dah bincang we all kena saving nak beli perabot dan semua barang dalam rumah. Seperti yang dirancangkan i dont expected we are going to honeymoon. Mungkin itu rezeki orang kahwin. Perkahwinan tu sebuah rezeki.Aku juga seperti wanita lain ingin berbulan madu bersama suami sekurangnya dalam Malaysia ni. End of this year mas tu kewangan dah stabil we all plan vacation at Korea. Masa tu dah bukan honeymoon sebab masa tu dah berbulan-bulan kawin.




إِنْ يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ
 
Maksudnya, jika mereka (hamba-hamba laki-laki dan perempuan)  yang kamu kahwinkan mereka itu orang susah dan miskin, maka sesungguhnya Allah akan memberikan kekayaan daripada limpah kurnia-Nya. Maka kemiskinan mereka itu tidaklah boleh dijadikan alasan untuk menghalang mereka daripada berkahwin.  

وَاللَّهُ وَاسِعٌ
 

Firman Allah ( وَاللَّه وَاسِع   ) : Allah itu luas limpah kurnia-Nya lagi Maha Pemurah, maka kahwinkanlah hamba-hamba kamu, sesungguhnya Allah itu luas (kurnia), Allah akan memberikan kurnia-Nya jika mereka semua miskin.

عَلِيمٌ

Maksudnya Allah mengetahui orang yang miskin dari kalangan mereka dan juga yang kaya. Tidak sunyi sesuatu pun di sisi Allah akan keadaan pengurusan makhluk-Nya.

 :)

No comments:

Post a Comment

assalamualaikum / salam sejahtera ! i am afisya afida.