page

nuffnang

16 January 2015

Mencari songket untuk Majlis Sambut Menantu


Bila bertunang of cos la nak kawin kan..so preparation kena awal..aku plan majlis sambut menantu pakai songket..yelah sesuai dengan umur dan penampilan aku dan dia sebagai profesional career.Sebab aku kat negeri orang aku hanya mampu mengintai dari lama sesawang online je..Rindu Kelantan too much.

Mula-mula aku servey harga songket RM2500 untuk lelaki dan perempuan..kiranya satu set pengantin.Yes memang harga dia berpatutan. You all nak beli songket boleh la tengok kat > Teh Songket . Harga ditawarkan berpatutan bermula dari 550 untuk set pengantin

RM2500.00 satu set
Yang ni RM180::


Bila aku tengok songket tabur RM180 , tiba-tiba aku teringat kat negeri aku,Kelantan boleh dapat dengan harga sangat murah..Semut di seberang nampak..gajah depan mata tak nampak.So masa tu aku google dan terjumpa Minah Songket memang polpular di Kelantan.Pasar Kota Bharu pun boleh dapat dengan harga murah.Bergantung tempat yang kita pergi..harga berbeza ada tempat murah ada tempat mahal sangat..sebab aku perempuan aku suka servey.Choose the best.Aku pilih kualiti dan harga.

Minah Sonket Kelantan
Bagi aku kalau buat tempahan exclusive sangat macam membazir je..Nak pakai pegi keje pun macam tak sesuai sangat..aku ni dah la technical teacher..pakai songket exclusive macam kurang sesuai.Kalau simple songket boleh pakai pegi sekolah.Kalau tempah ikut ukuran sendiri aku nak macam ni je :


tapi kalau sewa baju untuk majlis sambut menantu nanti of cos aku nak yang macam ni :

sekian cerita hari ini.

rindu my perfect 1o hehe




2 comments:

  1. Assalamualaikum fida... lama tak singgah blog ni yangg. awak sihat ke? dah bertunang? semoga dipermudahkan segala urusan awak sayang :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikummussalam sheila dah lama dah baru nk update tu pun belum abes lagi buat karangan hehe..tq :) :)

      Delete

Assalamualaikum / salam sejahtera. Jemputlah komen jika bermanfaat. Terima kasih :)