nuffnang

13 March 2011

memiliki zuriat yg soleh dan cemerlang



Keinginan untuk memiliki zuriat yang soleh dan cemerlang hendaklah dengan cara berdoa kepada Allah s.w.t. kerana amalan ini merupakan amalan yang dilakukan oleh para nabi dan rasul. Firman Allah dalam surah Ali – Imran ayat: 38”Wahai tuhan kami kurniakanlah kepadaku dari sisimu zuriat keturunan yang baik, seseungguhnya engkau sentiasa mendengar (menerima) doa permohonan. “

Dalam ayat ini menjelaskan kepada kita para nabi dan rasul mengutamakan zuriat yang soleh dalam kehidupan mereka, walaupun zuriat itu belum dilahirkan lagi mereka berdoa kepada Allah s.w.t. agar dikurniakan zuriat keturunan yang baik. 

Ini memberi gambaran dan contoh kepada manusia untuk diamalkan. Di samping kita berdoa hendaklah kita memberi pelajaran yang sempurna dari segi fardhu Ain dan Fardhu Kifayah semoga mereka dapat membangunkan diri, masyarakat dan negara.

diri ini : walaupun tak kahwin lagi tetapi diri ini sudah berdoa untuk bakal anak-anak nanti..anda bagaimana ? jadi lepas nie bolehla tambah doa ini di dalam doa anda selepas solat ^^
 
 
alhamdulillah semua putera dan puteriku sudah berjaya . semoga berjaya di sunia dan di akhirat . terimakasih kerana merealisasikan impian mommy . saya tidak dilahirkan untuk menjadi seorang doktor , peguam tetapi anak-anak saya merealisasikan impian itu ehe . angan-angan tentang zuriatku nanti .



 
 

No comments:

Post a Comment

assalamualaikum / salam sejahtera ! i am afisya afida.