page

nuffnang

6 January 2012

.hidup menyedihkan.







kadang-kadang rasa seksa jadi seorang Hawa yang rapuh hatinya...
Mudah beralih 'angin' di masa-masa tertentu...
Tadi saya baru ketawa.
Sekarang saya menangis.
Kejap nanti saya ketawa semula.

Apakah perasaan ini...
Sungguh!saya benci dengan perasaan ini...
Serius!saya tak tahan dilambung ombak di jiwa..

Ombak kesedihan berpanjangan...
Takut tsunami datang melanda...
Dan menghancurkan benteng serta pelabuhan hati..

Kata kakak saya
"Hidup kau sungguh menyedihkan"
Saya tersenyum,telan air liur.Pahit.

Hidup saya nampak menyedihkan di mata dia.
Sebenarnya,apa yang dia nampak...
Adalah kesedihan saya yang sebenar.
Hanya dia yang perasan.Syukurlah.

Saya tak faham dengan perasaan saya sekarang.Sungguh!
Saya suka berubah perasaan,di hati saya,di jiwa saya.

Di masa saya sensitif,saya akan benar-benar sensitif.
Di masa saya marah,saya akan benar-benar marah.
Di masa saya gembira,saya akan benar-benar gembira.
Di masa saya sedih,saya akan benar-benar sedih.
Apapun perasaan,saya akan 'benar-benar'...

Perasaan saya...
Saya sendiri tak faham..
Kenapa?

Mungkin berubah kerana keadaan waktu dan sekitar saya...

Mungkin...

Tapi yang saya pasti dan yakin...
ALLAH tahu apa yang saya tak tahu...
DIA biarkan saya menangis sekarang supaya nanti saya akan gembira semula
 
 
impianafida.

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum / salam sejahtera. Jemputlah komen jika bermanfaat. Terima kasih :)