page

nuffnang

6 September 2012

♥Perhentian Island : part II♥

 
bab makanan 

''masak dengan kaki'' abang ja

itu merupakan ayat kawan saya .. sory tercopy hahahar

oh ye lupa pula nak bercerita pasal member-member saya
2 buah kete je .. total 8 0rang

-saya (hehe) , ema (kenalan saya..hehe) kaktieha (akak aliff) , amar (adik aliff) , aliff (my coursmate at PKb) , abang ja (kenalan saya masa di hayaki kopitiam,,hehe) , adik abang ja-sekian.

apa yang penting saya langsung tak bawa apa-apa makanan
well unexpected thing
kalau dah plan memang awal-awal dah siap-siap bekalan dah 




kami menetap di Coral resort (lupa nama penuh tapi Coral tu betul dah) bersebelahan dengan perhentian resort.
 
tempat coral nie pantai dia tu banyak batu karang dengan timun laut
geli kot bila terpijak


sebenarnya apa yang saya tahu , ada 3 benda paling wajib kalau kite sampai sini .


1.SNORKELING AND DIVING



apa yang tak best 
saya tak pandai berenang
:((
maklumlah saya mana la pernah pergi aktiviti mandi-manda


impian baru saya : swiMMing
teringin juga memiliki swimming pool dengan keluarga baru 

bila berenang
saya rasa takut sangat
saya kaku dan agak 'keras' dalam air
:((
 sepanjang usia saya , inilah pertama kali saya belajar berenang
hehe






2. Windmill Pulau Perhentian Kecil

yess kat sini tak pegi pun sebab tak sempat
maybe kalau 1 week sempat kot

apa yang saya tahu tempat tu puncak bukit lawa sangat


3.aktiviti kayak

tak sempat jugak nak kayak
                                                                    aktiviti yang paling saya suka..suka sangtt


tamatlah sudah aktiviti terpenting di pulau perhentian nie

jom tengok aktiviti malam

disco pantai

langsung takde malay
yang ada golongan mat salleh ! macam dekat oversea dah huhu
kaum lelaki punyalah sombong tak nak bawak kaum hawa pegi

alasan 
'malam ni semua tido awal sebab nak bangun g ngatiQ'

banyak la korang

hehe

akhirnya saya sampai jugak walau terpaksa naik boat kecil untuk ke pulau long beach



aktiviti last 

penat sebenarnya
sunburn 
:(




banyak lagi nak tulis..bersambung..


-kalau kita fikir , betapa bertuahnya kita memiliki nikmat deria yang diberiNya -
 
 

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum / salam sejahtera. Jemputlah komen jika bermanfaat. Terima kasih :)