nuffnang

23 November 2012

saya Warga Emas


asssalamualaikum sekranag jam menunjukkan pukul 7 pagi .

kalau kita dah jadi warga emas nanti , kita kena bersikap terbuka dan juga bersikap berfikiran positive baru allah suka .

 Mungkin sakit yang lama itu adalah balasa dari allah kerana mulut kita sendiri . Hati mana yang tidak terluka dengan kata-kata yang tidak sepatutya dibahaskan . 

Kita berkerja dan tiggalkan warga emas di rumah bukan sengaja hendak meninggalkan., Ketahuilah kami berkerja cari rezeki bukannya kamu mengeluarkan 'siang malam ditinggalkan'denga nada yang siNis . 

kita juga perlu berterima kasih pada anak cucu kita sendiri atau sesiapa yang menjaga kita . Bukannya dengan 'duit dah habis sebab tu tak a da orang yang nak tolong' .

 Ketahuilah , kami tidak meminta apa-apa , jauh disudut hati inginkan kebendaan . Cukuplah dengan hati yang ikhlas mengharap keredhaan ilahi . 

Kita juga bila menjadi warga emas , kita perlu bersikap secara dewasa bukannya memperli sinis anak cucu kita . Kalau anak cucu kita ingat , dia dah balik jenguk kita bkannya kita berfikiran orang bersama kita tidak mahu menelefon anak-anak yang lain . Nanti apa kata pla anak-anak yang lain itu .

bagaimana saya di usia emas nanti #terdetik dihati saya seorang warga emas

No comments:

Post a Comment

assalamualaikum / salam sejahtera ! i am afisya afida.