page

nuffnang

11 November 2013

Setiap Pertemuan ada Ibrahnya


Assalamualaikum . 

Sengaja deactive facebook . Adakah mereka ingat saya ? Contohnya untuk majlis perkahwinan mereka ? Andai kata saya betul-betul tiada akaun facebook , tiadalah undangan majlis perkahwinan untuk saya . Tidak mengapa , saya bukan jenis orang yang berkira . Saya juga tidak ingin dikenali .


 
Di mana ada sahabat, di situ ada ALLAH

wow I meet her after 9 years tak jumpa..we are still sweet 16th you know hehe . Nak review pasal skolah sikit . Dulu form 4 sekolah baru..maksud saya sekolah baru published so bangunan baru..satu aras tu kelas muzik..subjek math masuk lab math..lab ke..lebih kurang la..sebab cam kelas sains kena masuk lab sains..kiteorang duduk sebelah menyebelah jalan nak masuk lab pun sama-sama . Rindu dia . Dia salah seorang BFF saya . 

Dia sedang dilema seperti saya . Perjalanan kehidupan kami lebih kurang sama dan tahun hadapan kami ke IPTA pilihan masing-masing . Dia ambik course Town Planning dan saya course Petroleum Eng..ops silap pulak hehe..saya course biasa-biasa sahaja  . walau berlainan U tempat kami adalah sama . Weekend kite hang out sesama kay my Darling Honey Dew . Dia suka sangat kalau saya panggil nama dia ialah ''Hani'' . Panjang ceritanya .Setiap hari ada problem . Dia la tempat saya mengadu . Saya pun dia la tempat mengadu .

Dalam hal sharing masalah kita,kita kena tahu dan perlu ambik peduli perasaan orang yang kita sharing tu . As example we are in same situasion..so mudah lah kita menjadi pendengar dan penasihat yang baik . Contohnya kita peguam . Kawan kita doktor . Perbezaan kerjaya jugak menjadi faktor . Kami sering bercerita mengenai offshore dan haluan kerjaya dan juga cinta cintun ye la bukan perempuan kalau tak bercerita hal cinta . Kami masing-masing single tu la sebab banyak cerita ingin disampaikan haha Ops not about past ok .. tak ada guna bercerita menegnai hal masa lalu . Buang masa kita sahaja . Selalunya time nak ke bulan la text sikit . Dia pun busy jgak . Nama dia Zull Aniss Nabilla mahasiswa UITM S.Alam :)

Kalau bukan ada persamaan kehidupan tentu kita akan bosan mejadi pendengar yang setia lainlah kalau kita ni pakar psikologi,maksud saya kaunselor la .

Ada kawan tak bertegur sapa..bila kita tanya dia based on update gambar..saya bagi contoh epp..tengah jawap exam apa,,then dia jawap x ada pape .. kalau jawap exam untuk kerja..tu pun dah cukup dah .. ye sebab saya tak tahu apa kerjaya dia sekarang.. Kalau awak kat tempat saya bengang tak dengar ? sebenarnya saya tak kisah tapi nak hidupkan nilai persahabatan . Mungkin dia nak kenal saya sebagai..sebagai apa ek..saya bagi contoh la kay..mungkin saya jadi Perdana Menteri dulu baru la nak berkawan dengan saya .


"Inna tawakaltu ‘alal hayyil ladzi la yamutu, la hawla wala quwwata illa billahil ‘aliyyil ‘adhim.”Sesungguhnya aku berserah diri kepada yang Maha Hidup yang takkan pernah mati. Tiada daya upaya dan kekuatan kecuali dengan Allah yang Maha Tinggi dan Maha Agung."



"Orang pintar itu ialah yang selalu menjaga dirinya (dari hal buruk) & banyak beramal untuk bekalnya di akhirat kelak.

(HR.Tirmidzi)



Terima kasih yang bergelar sahabat kerana mewarnai diri ini seindah pelangi meskipun mendung dan ribut mendatang tanpa sesudahnya mampu menyinar dengan warna yang ceria untuk menceriakan hari - harimu . Innalaha ma'ana ayi . kerana setiap pertemuan ada ibrahnya . 


#impianafida
#impian hari ini nak masuk KPM :)

 

2 comments:

Assalamualaikum / salam sejahtera. Jemputlah komen jika bermanfaat. Terima kasih :)