page

nuffnang

15 August 2014

Belajar Makan Budu




Assalamualaikum.Tahukah anda bahawa Budu diiktiraf sebagai makanan tambahan paling berkhasiat?Mereka mengambil budu sebagai supplement harian untuk kesihatan mereka.Saya pun sedang belajar makan budu,ye lah sebelum hidup berumah tangga kita kena cuba menyesuaikan diri dengan bakal keadaan persekitaran.Itulah namanya bukan hipokrit.Kalau hipokrit,depan cakap makan budu padahal belakang tak suka pun pada budu tu.

Nyway saya budak tak suka makan budu.Sebelum ni tak pernah pun makan budu apatah lagi untuk hidangan lunch hour.Mungkin kerana cara hidup saya.Ibu tak pernah menyajikan budu pada kami adik beradik.Cuma kebelakangan ini kami adik beradik bila duduk diperantauan terasa ingin mencuba tanpa dipaksa oleh ibubapa.Bila si dia tanya awak makan budu? of cos saya tak reti nak menipu..saya cakap makan je..betul la tu memang saya makan tapi dah bertahun tak makan sebab tak berapa minat sangat hehe


 

Awak!!!Saya dah makan budu,sedap kalau dapat makan dengan ikan kering bersama sayur yang dicelur.Nanti kite makan sama-sama ek :)



No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum / salam sejahtera. Jemputlah komen jika bermanfaat. Terima kasih :)