page

nuffnang

27 December 2014

Review Semester 2, Wiring 1


Assalamualaikum.
Masa belajar mana ada masa nak update blog kan
study je kejenye
satu lagi keje ingat orang yang tersayang
Physically buat keje..sebenarnya dalam fikiran ni melayang
fikir pasal si dia..alhamdulillah sekarang bahagia

okey

Amali 1 ni pasal nak ''Melembutkan'' tangan
Sepatutnya kabel disusun Earth Neural Life..Life Neutral Earth
Tapi masa tu kiteorang satu kelas tak tahu

So pada yang akan masuk kelas amali pendawaian kena baca labsheet dulu tau !!
Kiteorang semua anggap ermmmm bosan betul la
Yang ni pun nak kena buat ke ?Berlagak kan..kahkah
Actually kiteorang bukan suka-suka ambil gambar dalam lab
Tapi kesemua tu untuk Port Folio SKM tahap 3

Masa buat keje..semangat tolong menolong kawan tu kena ada



 Aktiviti seterusnya membuka dan memasang lampu pendafluor

Sebenarnya kita tak boleh hafal..benda-benda macam ni kite kena faham dulu
Bagi aku yang baru pertama kali nak buat pemasangan lampu pendafluor tu..aku hafal je
Ni semua sebab nak bagi siap awal..siap awal boleh balik awal

Lepas tu balik rumah tak study pun pasal lampu pendafluor tu
Lama-lama sikit baru la faham kendalian dia
Bila dah faham..lecturer bagi lampu untuk pasan semua kabel tu barulah boleh buat

Masa ni dalam kepala tak nak posting kat KV sebab KV terhad..ye lah sekolah teknik bukan merata tempat pun.Tapi apa salahnya berkorban untuk posting dekat dengan husband.Hidup normal sebumbung dengan husband.Cukuplah masa bercinta dah berjauhan takkan bila kahwin nak PJJ lagi.Susah payah belajar engineering 7 tahun tapi duk sekolah harian mengajar Kemahiran Hidup je.So biarlah apa orang nak cakap.Aku pun kalau boleh tak nak duduk Kolej Vokasional sebab balik pukul 5 petang.Cukuplah dengan pengalaman yang ada.

Masa ni kementerian bekukan biasiswa.So semua orang survive guna PTPTN.Aku dulu pun duduk asrama RM500 satu semester.Nak duduk kat rumah sewa memang bebas sikit kan..tapi masa tu aku ni nak kebebasan pegi mana je..aku bukannya kaki merayap dengan kawan-kawan..kalau dorang ajak..aku tak ingin ikut pun..aku kaki dating Haha..tak kan nak study memanjangkan..so balance kena ada.Masa belajar kite belajar.Masa dating kite dating.Hikhik

Lari tajuk pulak.Tak apalah sekali sekala.Excited tulis.






No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum / salam sejahtera. Jemputlah komen jika bermanfaat. Terima kasih :)