nuffnang

15 April 2011

KEAJAIBAN MOLEKUL AIR




pada semester 3 menuntut di sebuah ipts , diri ini pernah di dedahkan dengan keajaiban yang dirungkai melalui air!

kalau kita sebutkan ehh tak sedaplah air nie..molekul air akan menjadi rupa yang buruk..tetapi kalau kita mengucapkan kata-kata indah pada air tu..molekul air tu akan menjadi cantik !
Seorang ilmuan Jepun Dr. Masaru Emoto dari Universiti Yokohama telah merintis kajian saintifik tentang molekul air. Hasil kajiannya mendapati air ternyata boleh “mendengar” kata-kata, “membaca” tulisan dan boleh “mengerti” pesanan.
dalam bukunya The Hidden Message in Water, Dr Masaru Emoto menghuraikan bahawa air bersifat boleh mera-kam pesanan, seperti pita magnetik atau compact disk. Apabila kata-kata yang baik diungkapkan pada air, didapati molukel air terbentuk seperti krsital yang sangat indah dan bersinar.
Manakala apabila kata-kata kesat dan buruk diungkap-kan kepadanya, molukelnya berubah menjadi buruk rupanya dan menggerunkan seperti sel barah. Ketika musik heavy metal diperdengarkan, kristal hancur.
Beliau juga telah telah membuat kajian ke atas air-air yang dibacakan ayat-ayat suci Quran dan mendapati hasilnya molekul air tadi seperti berlian yang berkilau-kilau, cantik bercahaya.
Mengikut hasil kajiannya juga, antara molukel air yang paling cantik bercahaya ialah air zam-zam.Molekulnya tersusun cantik, seperti berlian bersegi-segi, bersinar-sinar dan berwarna-warni melebihi dua belas warna ! Tidak hairanlah air zam-zam menjadi begitu berkhasiat kerana ianya menyimpan doa jutaan manusia selama ribuan tahun sejak Nabi Ibrahim a.s.
 Demikianlah juga dengan air kolah masjid yang telah merakam suara azan, bacaan ayat-ayat Quran, zikir, doa dan pengajaran ilmu agama di masjid tersebut.
 
Semakin kuat konsentrasi orang yang berkata-kata atau berdoa pada air, semakin kuat kesannya yang terhasil pada molekul air. 
 
Air boleh memindahkan bacaan tadi melalui molekul air yang lain. Barangkali penemuan ini dapat menjelaskan kenapa air biasa yang dioakan boleh menyembuhkan penyakit.
air menghantar mesej kepada kita semua. Molecule of water will react upon the frequency and the condition surrounding us. This is also together with what we heard and said everyday. Dr. Emoto juda ada publish sebuah buku yang bertajuk "The Message from Water"
Beliau telah memerhatikan molecule air dan menangkap gambar2 molecule air.


Inilah bentuk molecule air yang sebenar tanpa sebarang gangguan. Inilah bentuk yang sepatutnya. Tetapi apakah yang akan berlaku sekiranya kita sentiasa mencarut dan melemparkan kata-kata hina? Kalau kita berzikir dan membaca al-quran selalu, macam mana pula? Satu lagi kalau kita bermeditasi dan bertafakur?

Fujiwara Dam (air yang masih belum disembahyangkan)


Ini molecule air yang diambil daripada Empangan Fujiwara. Selepas disembahyangkan oleh seorang pendeta, beginilah hasilnya.
Fujiwara Dam (selepas disembahyangkan)


Agaknya kenapa molecule jadi agak tersusun? Sebabnya, ayat2 yang disebutkan oleh pendeta Buddha adalah perkara2 yang baik. Sebenarnya, semua agama menyuruh penganutnya buat benda baik. 
 
Tapi ape yang menyebabkan penganutnya susah nak ikut adalah agama mereka sendiri tidak dapat menerangkan secara hati ke hati tentang kebaikan amalan mereka. Berbeza dengan Islam, kita belajar dengan mendalam dan diserapkan ke dalam hati kita mengapa kita harus berbuat baik.

Molecule air seterusnya adalah molecule air yang dibacakan ayat al-quran. Tengoklah keajaibannya.


Unik tak? Kalau diperhatikan, hampir sama dengan molecule air yang sebenar. Nampak tak betapa agungya ayat al-quran? Sehinggakan molecule air menyusun kesempurnaan moleculenya. Kalau air sahaja dah memberi respon macam ni, apatah lagi hati dan jiwa kita yang kita tak nampak.

Ade lagi yang nak diceritakan. Kajian berkenaan dengan apa yang kita dengar dan kita sebut juga telah dijalankan dan hasilnya amat ketara.

 "You make me sick. I will kill you"

 Ayat di atas telah direkodkan dan diperdengarkan kepada air seberapa banyak kali yang mungkin dan begitlah hasilnya. Molecule air pun boleh jadi tak tentu hala dengan ayat sebegitu. Apatah lagi kita? Tambah2 lagi 70% peratus dalam badan kita mengandungi air. So, macam mana?

      Heavy metal music

Inilah hasilnya jika kita memperdengarkan lagu heavy metal. Even the water molecule break apart after hearing this type of song. Maksudnya, orang yang selalu mendengar lagu2 heavy metal, air dalam badannya sudah bercelaru sekaligus menyebabkan fikirannya juga terganggu. SO? Apa lagi yang difikirkan?

Lain pula jadinya kalau kita ucapakan kata yang baik dan merangsang fikiran. Tengoklah molecule air ini.
 Thank You

Love and Appreciation


Ringkasnya, ucapkan sayang kepada keluarga kita dan jangan lupa berterima kasih juga. Ingat tak magic words? Thank you, sorry and please. Jangan main2. Air pun faham apa gunanya dan faedahnya magic words ni. Jangan lupa selalulah guna dalam kehidupan seharian kita agar kita sentiasa ingat siapa pencipta kita dan kita sedar bahawa semua di atas muka bumi ini adalah kepunyaan-NYA. KIta semua sebenarnya penumpang dan peminjam sahaja.

Cuba teka ini molecule air apa? Sangat unik bentuknya dan berkilat. Apakah air ini sebenarnya? Inilah molecule air zam zam. Cantik sangat, kan? Air suci zam zam mempunyai bentuk molecule yang sangat indah dan menenangkan hati. Ini bermaksud, air sememangnya menghantar mesej kepada kita.
 
 Kalau dah tahu pasal benda ini, ajarlah diri untuk sentiasa mendengar perkataan yang baik dan suasana yang tenang. Paling penting sekali zikrullah, betul tak?

diri ini : kepada pembaca di luar sana..seperti yang kita tahu sebelum makan atau minum,,kita sentiasa membaca doa makan atau mengamalkan bacaan bismillah..selain itu juga , dengan membacanya , ia dapat menghindarkan kita dari terkena santau yang dilempar pada makanan / minuman kita .. dengan membaca doa makan/minum..molekul air yan akan masuk ke dalam badan kita juga akan cantik ^^
 
 

No comments:

Post a Comment

assalamualaikum / salam sejahtera ! i am afisya afida.