page

nuffnang

6 February 2012

notebook itu



dmy notebook mengalami amnesia dan gegaran dibahagia otaknya menjadikan ia lumpuh separuh badan . dari segi fizikalnya ia amat baik sekali jika dihayati . namun jauh di sudut hati , ia sakit dan tidak boleh dirawat lagi . skrin rosak paling kurang rm500 melayang kerugian masuk ke akaun keuntungan kedai komputer . 
 
memandangkan kewangan saya tak berapa baik , saya tidak mampu untuk membaikinya lagi buat masa sekarang. saya cuba sambungkan monitor computer pada notebook saya tapi slot kabel dah berkarat hoho lalu saya berfikir , bagaimana cara untuk saya membackupkan memori dalam notebook tu..lantas saya menemukan satu idea yang agak bagus (pada saya) iaitu dengan membeli notebook baru dan akan memindahkan memori lama tu masuk notebook baru . 
 
lalu saya biarkan ia bersamadi dengan tenang . tidak lama kemudian enset saya pula mengalami masalah yang sama . disebabkan saya tidak mempunyi kekasih atau insan teristimewa di hati , lalu saya tidak membeli enset baru . 
 
sebab itulah kadang-kadang enset saya on dan kadang -kadang enset saya off . battery pun dh condem . tambah pula dengan masalah hang . nasib baik lah saya tak ader boyfriend, kalau ada sure saya dah beli yg baru sebab nak saling cntact mengontac.huuuu.untuk pengetahuan anda semua , kredit enset saya rm 10 untuk 1 bulan . tu pun ada baki rm7.50(bulan lepas)  betapa hebatnya penjimatan yang saya lakukan . :)

semasa saya keluar servey mancari barang baru (enset)saya sempat menghaviskan voucer buku 1malaysia . terima kasih kerajaan malaysia .
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum / salam sejahtera. Jemputlah komen jika bermanfaat. Terima kasih :)