page

nuffnang

19 October 2012

aku dah tak larat ya rabb


Tuhan , aku bukan inginkan kesedihan sepanjang kehidupan ini . 

terlalu banyak kesakitan dan kesdihan yang ada dalam kehidupan ini .

kenapa ALLAH kau aturkan kehidupan ini sehingga aku tidak mempu menanggungnya lagi ?

aku tahu aku mampu nak mengatasi semua apa yang berlaku tapi aku dah tak larat Ya Rabb

kadang daku ingin sekali melangkah ke dunia yang abadi menenangkan penderitaan ini

aku bukan menangis kerana  tidak tercapai cita-cita sebab tuhan yang telah menentukannya yang terbaik buat kita

aku juga menangis bukan  kerana cinta tidak berbalas, mungkin dia bukanlah jodoh yang telah Tuhan tetapkan.

 aku juga menangis bukan gagal dalam peperiksaan mungkin aku juga kurang membuat persediaan.

aku jua sendiri tidak faham apakah yang ditangisi dalam hidup ini

aku jua tahu Allah tidak meninggalkan kaku, walau seluruh dunia menyisihkan . mungkin tuhan nak aku , menyuruh aku menyambungkan harapan kita kepada-Nya.

aku juga bukan berputus asa sebab aku tahu berputus asa adalah orang yang kafir..semua tu ada dalam al-quran

aku insam yang lemah dan tiada berdaya .

kalaulah aku boleh je kongsi dengan satu dunia tentang aku . tak ada seorang pun yang memahami diri ini . dulu (last on minggu lepas )ada seorang insan yang perlu berkongsi hidup dengan aku . tak lama . kejap je . tapi dia dah tak de . alfatihah . saat saya menganggur sampailah saya masuk kolej sampailah saya dapat 2nd interview for MAVA ..the last interview tak boleh nak berkongsi dah sebab dia dah tak de . dia sangat memahami saya . alfatihah .

ada seorang lagi masa saya gembira..masa saya sedih dia selalu menceriakan saya -thanks encik aliff firdaus


tolonglah ya rabb...aku rasa macam dah tak nak teruskan kehidupan ini lagi . andai diberi pilihan , aku tidak ingin mati secara mengejut..daku juga tidak ingin mati di saat aku tahu kematian itu akan berlaku pada tarikh tertentu supaya aku boleh mempersiapkan diri untuk ke dunia abadi . 


aku bukan tak sudi nak menggunakan pinjaman oksigen di bumi ini , tapi aku dah tak larat ALLAH nak tanggung semua masalah ini sendirian .. banyak sangat masalah ,, dari masalah family sampailah masalah..erm malas nak citer . 








No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum / salam sejahtera. Jemputlah komen jika bermanfaat. Terima kasih :)