page

nuffnang

18 November 2012

sweet vanila icecream : cabaran memiliki suami yang baik


mari lihat keindahan alam . 
daripada tengok gambar dekat facebook tu ada baiknya kadang-kadang kita melihat kebesaran keindahan ciptaan ilahi :)

saya sangat suka pantai..sangat suka kehijauan..sangat suka pada alam semulajadi kerana saya pencinta alam :)

bestnya kalau dapat travel 
 wow
..kalau lah saya dah kawin..
 mesti saya akan 'heret' husband sayer pegi travel..bestnya kawin .

10 sifat calon suami yang baik:
  1. Kuat amalan agamanya. Menjaga solat fardhu, kerap berjemaah dan solat pada awal waktu. Auratnya juga sentiasa dipelihara dan memakai pakaian yang sopan. Sifat ini boleh dilihat terutama sewaktu bersukan.
  2. Akhlaknya baik, iaitu seorang yang nampak tegas, tetapi sebenarnya seorang yang lembut dan mudah bertolak ansur. Pertuturannya juga mesti sopan, melambangkan peribadi dan hatinya yang mulia.
  3. Tegas mempertahankan maruahnya. Tidak berkunjung ke tempat-tempat yang boleh menjatuhkan kredibilitinya.
  4. Amanah, tidak mengabaikan tugas yang diberikan dan tidak menyalahgunakan kuasa dan kedudukan.
  5. Tidak boros, tetapi tidak kedekut. Tahu membelanjakan wang dengan bijaksana.
  6. Menjaga mata dengan tidak melihat perempuan lain yang lalu lalang ketika sedang bercakap-cakap.
  7. Pergaulan yang terbatas, tidak mengamalkan cara hidup bebas walaupun dia tahu dirinya mampu berbuat demikian.
  8. Mempunyai rakan pergaulan yang baik. Rakan pergaulan seseorang itu biasanya sama.
  9. Bertanggungjawab. Lihatlah dia dengan keluarga dan ibu bapanya.
  10. Wajah yang tenang, tidak kira semasa bercakap atau membuat kerja atau masa kecemasan


2 tahun kemudian :

sempena hari bapa nie saya ingat nak bagi suprise pada encik saya 

tiba-tiba 

bila dia balik rumah je dia yang bagi saya surprise untuk pergi travel dan memberi saya xperia

sukanya saya

a

memandangkan tiada apa yang ingin dilakukan sepanjang cuti nie

saya bersetuju untuk mengikuti encik fitri bercuti
(ni best bila kawin nie)

a

kami ke twinkle island

pulau tu ada dua pulau yang berdekatan 

sebenarnya saya nak je ke BAHAMAS ISLANd

mungkin lain kali sahaja
ni lah tempat penginapan kami


a

nak pergi ke pualu sebelah tu kena meniti sikit

bestnya jalan pegang-pegang tangan dengan encik suami saya

a

bila dah sampai pulau sebelah tu 
kami menaiki
em apa yea
tak reti nak sebut
tengok la sendiri eyh

impianafida

ni lah pengalaman pertama saya naik bot mewah tu :D


impianafida

selepas satu jam meronda sekeliling pulau
kami berjalan di pesisiran pantai

heavennya percutian dengan suami ni
ehe
terpulang la pada penerimaan dia tentang saya
inilah saya cabaran memiliki suami yang baik
memandangkan dia seorang yang baik
saya lebih bersyukur dan berusaha untuk mentaati ilahi

impianafida

impianafida


sepanjang jalan-jalan di pantai ni dia senyap je

kalau dia marah atau tak puas hati dia akan senyap
kiutnya dia masa tu

impianafida

lepas saya pujuk dan menyelami hatinya
baru lah saya tahu yang dia lso hungry
sebab sebelum keluar rumah saya terlupa nak buat breakfast
sebab terlalu teruja nak pergi bercuti

impianafida

kami sudah okay 
sweet vanila ice creamnya muka dia bila dia tengah merajuk
''Jika suami datang dengan kemarahan tetapi isteri layan dengan baik dapat separuh pahala jihad''

impianafida

saya nak hidup selama mungkin bersama encik saya 
sebab tu perkataan liVe

tapi dia tu apa yang di lukis entah apa ker benda saya pun tak tau

bila saya tanya dia taknak jawap
tapi dia sengeh-senge macam kerang busuk tau 
then dia membisikkan sesuatu ' i want 8 from you'
awesome
manisnya strawbery 
terharunya saya

impianafida

berkejaran di pantai
'berlari berkejaran..seindah bungan di taman''

keunikan pulau ni terletak pada ni :

impianafida

impianafida

cantik sungguh terdampar disini

impianafida

tengok..dia malu-malu nak turun bila ada orang datang
heyyy 
tunggu 
jangan pergi

jangannnnnnnnnnnnnnnnnn

impianafida

''you nie macam budak-budak la''

''maknanya you kawin dengan budak la :p''

meneruskan aktiviti

impianafida

tengok tu yang dah mati mungkin dah sampai waktunya

'i nak sehidup semati dengan you'

impianafida

besarrrrnya

eei takutlah 
''you nie..tu pun takut..i kan ada''

impianafida

impianafida

tiba-tiba ada ketam berwarna kuning
'kuning tu tanda persahabatan cinta kita'


impianafida

nak tengok tak apa yang kitaorang kutip tadi :

impianafida

kulit-kulit kerang
kini barulah saya tahu
cinta bukan sekadar di mulut
tapi pada hati yang ikhlas

impianafida

penatnya main pantai
tiba-tiba terjumpa buah kelapa
entah siapa yang lempar

impianafida

''tutup rapat-rapat mata you''
-kenapa-
dengan nada yang marah
''i kata tutup , tutup je lah,,kenapa susah sangat''
dengan sedihnya
-pelik laa dia nie-

waa rupanya dia nak tunjukkan saya ni :

impianafida

dalam hati ada taman :p

dengan selamba
''tadi kenapa you marah i''
''you kan tahu i tak suka bila you marah''
''marah tanda sayang..macam la tak biasa''
hehe

impianafida

rehat jap
sambil tengok gambar yang snap tadi

impianafida



impianafida

jalan dan terus jalan lagi

seakan terhenti nafasku melihat keindahan ini


impianafida

impianafida

impianafida

impianafida

impianafida

impianafida

impianafida

impianafida

impianafida

impianafida


saya lari tapi awak tak kejar pun..naik malu saya jadinye.hehe
impianafida

impianafida



impianafida

impianafida



impianafida

impianafida

impianafida


impianafida

impianafida

impianafida

impianafida

impianafida

impianafida

impianafida

impianafida

impianafida

penatnya saya upload gambar unrtuk entry ni

akhirnya saya sampai di rumah di nO.19 taman Impian Jaya
impianafida

penatnya tapi lumayan sihh

mandi dulu
rindunyeee pada tab mandi :DDDDDD
impianafida

rumah belakang rumah saya adalah rumah saya jugak :)
impianafida

masa untuk My BB bersantai dengan canggihnya dengan BBM
ting tong..BBM dengan my friend ENcik ALiff 'I'm Home froem Bahamas Island'

impianafida
Add caption


sekembalinya saya ke rumah bersama encik suami pukul 12 pagi 07092012 . Bersempena jugak dengan birtday saya..thanks encik suami sebab plan semua ni sweet sangat macam strawberi you kasi i mase uda-muda dulu . kiki .okay time for sleep .

well this is my husband for I Love you drama.thank you for visiting may ALLAH bless you .


impianafida

impianafida

-senyum itu sedekah-


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum / salam sejahtera. Jemputlah komen jika bermanfaat. Terima kasih :)