page

nuffnang

1 December 2012

Apabila madu itu terasa pahit .


Dah sampai rumah . 

semenjak dua menjak ini banyak sangat perkara berlaku .

hari ini aku gembira dan esok aku menangis.hari ini aku menangis dan esok aku bahagia .

Itulah lumrah kehidupan aku yang terpaksa aku tempuh hari berganti hari .

Tak bolehkeeeeeeeeeeee tak perlu menangis . Air mata itu sangatlah berharga ,.


~Bila hati ini sakit, ubatlah ia dengan membaca al-Quran dan zikrullah.

Seandainya masih sakit itu bermakna kita sekadar baca tetapi tidak memahami maksudnya.

Sekiranya masih sakit, maka berdoalah

"Ya Allah, hati ini sakit jadi gantilah hatiku ini dengan hati yang baru.".

Ini kerana, hati itu mungkin sudah tidak dapat diubat lagi jadi, gantikanlah dengan hati yang baru.~


betul ke macam tu..aku rasakan dah tak larat nak tanggung penderitaan ini lagi Ya Allah . 

aku dah tak berdaya nak menahan mengikut aliran detik jam yang berlari . 

Kesakitan ini bertubi tubi datang tanpa mempedulikan hati dan perasaan ini , Apa salah aku ??? 

Kau sendiri tahu ya Allah aku cuba aku berusaha namun kepayahan dan kesakitan yang bertandang sangatlah sakittttt . 

aku rase macam dah tak nak edup .

 dah puas aku melayari kehidupan yang sebegini . Kalaulah aku boleh tulis penderitaan ini disini . 

aku tak boleh tulis masalah aku ini . bukan tentang keluarga bukan juga tentang rakan-rakan bukan juga pasal cinta . Tapi tentang aku . 

sesngguhnya aku tersangattlah sedihhhhh . hari ini dah 2 masuk 2 hari kesedihan ini datang tanpa diundang , 

TUNJUK AKU JALAN YANG LURUS 

 daku rasa tenang tahajud itu. 

 tapi semakin aku dekat padaMu aku rasa kesakitan itu lagi . 

aku sendiri tak tahu kenapa dan mengapa ! ! 

orang kater tahajud buat kita tenang tapi semakin aku buat seakan aku merasakan ketidaksenangan .

  aku benci bermain perasaan sebegini .

sememangnya aku sentiasalah bersangka baik pada ALLAH tapi dengan keadaan aku yang tidak stabil ini imanku agak goyah sedikit .

#madu itu sangatlah pahit

zuraimi safeae)


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum / salam sejahtera. Jemputlah komen jika bermanfaat. Terima kasih :)