nuffnang

5 December 2012

Doa Bertemu Jodoh Untuk Wanita



Jika belum bersedia untuk berkahwin, maka usahlah melibatkan diri dalam hal-hal percintaan seperti bercouple. Kerana ia hanya akan mengundang dosa dari menghampiri pahala..terpulanglah pada diri sendiri nak couple macam mana yang penting kita diri sendiri neyhh jangan la dok mengumpat orang yang sedang bercintan cintun itu . lagi parah kita nih dok memfitnah orang yang bercintam cintun itu . doakan sahaja hati kite itu yang sebaik-baiknya . Dunia ini roda putaran alam . satu hari anak cucu keturunan kau juga yang .. malas nak sambung ..

okaylah;

Bersedia tu maksudnya ada calon, kukuh ekonomi , mental rohani . sebelum itu dalam proses persediaan itu bolehlah mula mengamalkan doa ini  ; adik-adik di sekolah menengah pun boleh mula amalkan . 

Dulu masa Fisya ambik diploma , ustaz kata tak salah kalau kita doa nak yang handsome baik kaya raya .. Cepat atau lambat dikabulkan doa kita adalah urusan Allah S.W.T.kalau Allah tak angkat doa kita , itu sebagai pahala buat kita..Ataupun digantikan dengan sesuatu yang lebih baik. Namun jika doa itu tidak dimakbulkan sebelum ajalnya tiba, doa tersebut akan ditukarkan kepada bentuk pahala seperti yang dikatan tadi .

''Pada hari akhirat, setiap manusia akan dibentangkan semua permintaan di depannya dan ditanya setiap daripada permintaan itu, adakah ia diperkenankan atau tidak. Dan apabila selesai senarai semua permintaan itu, manusia berkata, alangkah bagusnya kalau semua permintaanku itu tidak dkabulkan.''

''Manusia menyangka doa mereka tidak dimakbulkan, .... tapi kalau seseorang perempuan tu mmg nekad, who knows? =)  ''



.impianafida.

Mulai hari ini aku belajar untuk gembira dan menghiasi hari-hari dengan perkara yang berfaedah aku juga tidak sedih sepert entry sebelum-sebelum ini

No comments:

Post a Comment

assalamualaikum / salam sejahtera ! i am afisya afida.