page

nuffnang

10 January 2013

Tazkirah jumaat : Jangan Berputus Asa


assalamualaikum 

kembali semula di hari jumaat . Biasalah hari jumaat sahaja saya akan free . rasa nak import masuk entry blog lama di sini . 

Baiklah seperti minggu lepas cik ustzah nak bagi info tazkirah jumaat . hee 


"..dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir." (Surah Yusuf ayat 12) 

“Sekiranya Kami turunkan al-Quran ini kepada sebuah gunung, pasti kamu akan melihatnya tunduk terpecah-belah disebabkan takut kepada Allah. Dan perumpamaan-perumpamaan itu Kami kemukakan kepada manusia agar mereka berfikir.” (al-Hasyr: 21)
 “Katakanlah, Wahai hamba-hambaku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri! Janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah.Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sungguh,Dialah yang Maha Pengampung, Maha Penyayang.” Surah Az-Zumar ayat53


 


Dulukalau Pelakon Irma Hasmie menjelaskan dia tidak pernah berputus asa dalam mencari jodoh buat dirinya selepas gagal dalam percintaan dengan pelawak Nabil. . saya pun ingin nyatakan perkara yang sama . amin .


impianafida- 

4 comments:

  1. Assalamualaikum fida, thanks kongsi tazkirah hari ini. sheila doakan yang terbaik untuk fida ya. jgn berputus asa, itu paling penting! teruskan berdoa dan berusaha :)

    ReplyDelete
  2. terima kasih sudi berkongsi takzirah ni..

    ReplyDelete

Assalamualaikum / salam sejahtera. Jemputlah komen jika bermanfaat. Terima kasih :)