page

nuffnang

15 July 2013

Pendaftaran Pelajar baru


Assalamualaikum . Alhamdulillah .

Ini pertama kali aku handle intake . Dulu masa daftar nak belajar dulu aku pu melalui minggu orientasi . Sejujurnya aku pun tidak berdikari sendiri . Masih bersama ibubapa yang menemai proses pendaftaran hingga ke asrama.



Cerita pasal pendaftaran pelajar baru , Kebanyakan parents yang beratur panjang untuk semakan document .Anak-anak ada kat barisan belakang.. Mak bapak ke korang yang nak belajar ? Kenapa korang tak print out borang-borang yang diperlukan ? Kenapa tak buat terima tawaran atau tolak tawaran ?


Dulu masa aku daftar aku siap print out lebih sebab takut borang-borang ada yang hilang ke apa ke..siap dengan medical check up dan buat akaun bank awal-awal lagi .. Lepas tu tak print borang..heran aku..nak belajar tapi tak serius .Harap lepas ni korang belajar serius kay . saya cikgu baik hehe
Dulu masa aku masukdaftar belajar aku dan seangkatan pakai baju sopan..kasut bagai..korang berselipar pakai pon entah apa-apa..heran aku budak zaman sekarang . 

Aku ada la penah kena marah sebab pengurusan depan lambat buat keje . Dah tu nak buat macam mana bukan berurusan dengan robot . Dengan kerenah ibubapa juga melambatkan proses semakan dokumen pelajar . Sebenarnya tak ambil kisah pun . Biasa la kan lumah kehidupan .

 Seperti biasa akan ada nyanyian lagu institut dan juga lagu-lagu motivasi


                                               Student tu maybe tak bawak iron la aku rasa

Di ILJTM , pelajar diwajibkan memakai tudung putih yang disediakan(bila dah senior mereka akan pakai tudung bawal sendiri..dah nama pun senior)..baju tshirt dan bengkel yang di sediakan dan juga kasut yang disediakan . Tiapbulan dapat RM 300 elaun free untuk sijil sahaja .

Semasa bertugas  student ada yang panggil aku 'KAK' . Apa aku ni tak nampak macam cikgu ke ? Aku tak kisah pun cuma aku rasa kelakar la .

Bila masuk dewan .. lalu je depan stage ada la suara sumbang 'piwit piwit bagai' . Lepas dia tahu status dia dah hormat dah . Bagus . ehe

Selesai sudah pendaftaran. Tapi tak ada jemputan makan pun . sedihkan .


5 comments:

  1. tingat ms msk matrik dulu...
    terima kasih krn sudi follow

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum. haii cikgu comel, rindu.. busy mengajar ye skrg? selamat berpuasa fida :)

    ReplyDelete
  3. Bdk2 sekarang ni lain..mak bapak yang terlebih sibuk dari anak..kikiki

    ReplyDelete
  4. Salam kenal cikgu, saje blog-walking sini, jemput dtg blog saya ye

    ANISVITASHOP

    ReplyDelete

Assalamualaikum / salam sejahtera. Jemputlah komen jika bermanfaat. Terima kasih :)