nuffnang

23 August 2013

bangun kembali daripada kelukaan yang pedih



Hari ini adalah suatu pagi yang sangat ceria. Seceria burung-burung yang menyanyi dan ayam-ayam yang berkokok. Dan hari ini Allah sudah pun mengirimkan hadiah-Nya kepadaku... Tidak sabar untuk melihatnya

Kita boleh berbohong pada khalayak umum dengan menyatakan 
"aku biasa-biasa saja, aku gembira dengan apa yang aku lalui, hatiku sudah tidak sakit dan terluka lagi.." 
  Ya, kita boleh saja menyatakan seperti itu tapi percayalah mereka yang mahir menilai tingkah laku (body language) pasti dapat merasakan ada sesuatu yang anda sembunyikan. Ada kesedihan terpendam yang kita kunci rapat dalam jiwa kita . Akhirnya kita sendiri merana dan sinaran mata selalunya tidak dapat menyembunyikan apa yang terbuku di dada kita .


                     Akhirnya tibalah weekend di mana sesi meluahkan rasa dan isi hati masing-masing



Banyak gile keje nak kena buat , rasa dah tak mampu nak teruskan kehidupan . . Mestilah bersama my girlfriend .cuba untuk bangun kembali daripada kelukaan yang pedih .







Daripada Aisyah r.a bahawasanya Rasulullah s.a.w berdiri untuk bersembahyang pada waktu malam sehingga pecah-pecah kedua tumit kakinya. Saya lalu berkata, “Mengapa anda mengerjakan sedemikian ini, padahal anda itu sudah diampuni oleh ALLAH dosa anda yang terdahulu dan yang di belakangnya.” Baginda s.a.w menjawab, “Kalau begitu tidakkah patut aku menjadi seorang hamba yang bersyukur?” - Riwayat oleh Bukhari dan Muslim)- Dipetik dari buku Untaian MutiaraHadis-hadis Rasulullah s.a.w/Dr. Ahmad Umar Hasyim m/s 416)

impianafida

No comments:

Post a Comment

assalamualaikum / salam sejahtera ! i am afisya afida.