nuffnang

2 November 2013

Saya bukan perempuan cantik


Assalamualaikum . Salam satu Malaysia . 
Dah lama kan tak menulis 
Banyak masa terluang tapi bukan menghadap pc 
 Biasalah banyak menghabiskan masa di kelas


Nak upload gamba sendiri pun malu dan segan rasenya ..ye la saya ini tidak secantik blogers yg lain..dan saya bersyukur..dengan kecantikan yang tidak seberapa itu rasanya bersyukur pada ilahi kerana aku dilahirkan sempurna


BERSYUKUR SEBAB TAK CANTIK.

kerana saya tak cantik, saya tidak menjadi mangsa gangguan lelaki-lelaki yg rosak akhlaknya.

kerana saya tak cantik, saya dapat pelihara diri saya daripada pandangan bernafsu lelaki yang tidak menjaga pandangannya.

kerana saya tak cantik, saya selamat daripada menjadi senjata iblis mencairkan iman lelaki.

kerana saya tak cantik, saya tidak mendapat fitnah dan cemburu daripada wanita-wanita lain.

kerana saya tak cantik, saya tidak mengharapkan pujian daripada mana-mana lelaki dan wanita, kerana saya tak cantik akhirnya saya menemui insan yang mencintai saya seadanya.

peling penting kerana saya tak cantik, saya sentiasa mencuba untuk menjadi cantik pada pandanganNya. cantik pada pandangan manusia bukanlah apa-apa



Jadi bunga seindah mawar berduri,
Yang menjadi impian setiap Muslimah
Yang indahnya bukan untuk lelaki,
Tetapi untuk permata yang bernama ”SUAMI”









#impianafida



10 comments:

  1. i love u as much as i can,jika awk mengizinkan sy akn menghantar rombongan ke rumah awk next year

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah kalau tertulis awak adalah jodoh saya,siapalah saya untuk melawan takdir . Jodoh itu walau berpisah beribu tahun akan bertemu jua seperti Adam dan Hawa .

      Delete
  2. saya tak pernah tunjuk muka saya kat blog hehehehehe.


    wowwwww sapa azrul amin tu? izinkan la dia hehehe dia tengah melamar awak tuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun perasan..akan ada wayang dan makan je huhu

      Delete
    2. Eh lupa nk reply satu lagi...he is someone dear :)

      Delete
  3. salam kak fifi, lama x jalan2 blog ni. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam sayang..silakan jalan-jalan.. :)

      Delete
  4. insyaAllah sy akan hantar seawal bulan 6 next jika tidak ada mslh utk meminang awak

    ReplyDelete
  5. tak cantik dimata org,
    asalkan cantik dimata Allah
    http://shakleedmamazara.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. ingin cantik?? ingin sihat? ingin kurus? kunjungi laman kami utuk pelbagai info kesihatan serta rundingan tentang mslah kesihatan.

    ReplyDelete

assalamualaikum / salam sejahtera ! i am afisya afida.