page

nuffnang

22 December 2014

Air Papan Beach,Mersing Johor

Jauh sangat dari Melaka ke Mersing ikut jalan Kluang.
Kat tengah jalan hujan pulak so lambat la sampai.
Dengan jalan kecik lagi..lori lagi..seram betul jalan tu.

Jalan Kluang tu ada nampak signboard Hutan Lipur - Belumut Forest 
kalau tak hujan,,dah singgah dah kejap 
 
"awak..saya dah tak nak lalu jalan tu lagi''

''biarlah..sekali sekala tu pun sebab kita dari Melaka''
''nanti kita balik ikut Kota Tinggi''

''awakk cepat ambik gambar tulisan  Mersing kat depan ni''
''eh saya tahu la bising je awak ni''

''awak..kite g Air Papan Beach je la ek,saya teringin nak pegi Tanjung Leman
tapi dari sini jauh..kite stay kat sini je la ek
lagipun saya dah penat''

''bukan awak drive pun tak payah nk complaint la sayang..haha''


 ''Hari ni gaji..tolong tengokkan ada seven eleven tak kat sepanjang jalan ni
saya nak bayar kereta,rumah,bil semua''

''nafkah untuk bini awak ni?''
''awak nie..''

''kereta ni ada bunyi sikit,macam kipas je,so kita repair kereta dulu boleh?''
''ok je''


 Masa ni pukul 10 pagi.Panas sungguh.Nak celik mata pun tak boleh

''saya tahu awak suka baju..masuk lah pilih''
''saya nak awak beli sekali'' sambil muncung
''tak nak lah saya..saya bukan suka sangat pun kalau beli tak pakai pun''
''tak payah nak tarik muncung tu nanti saya simpul kihkih ''


pakcik yang jual baju tu cakap::

 ''biasa lah pakcik pun tak pakai,orang lelaki tak kisah dia pakai apa yang dia nak je''
''orang laki ni tak sama dengan orang perempuan,kalau beli pun dia pakai kat rumah je''
''macam pak cik ni..nak keluar pegi jalan tak kan pakcik nak pakai''
sambil tersengeh je pakcik tu

okey nampaknya kena belajar dengan orang tua :D

 ''mata awak tu sepet''
''mata awak tu kecik kikiki''



''Lepas ni kite buat BBQ kat sini ek dengan famili kite''

ok


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum / salam sejahtera. Jemputlah komen jika bermanfaat. Terima kasih :)