page

nuffnang

1 July 2016

Muhammad Fahim Aliuddin




ya Allah sungguh cantikk anugerah ini :)

Muhammad Fahim Aliuddin Bin Muhammad Shahrizie, Pada saat kau sedang terlelap tidur, aku acap kali memandangmu, dan aku merasa seakan-akan aku memandang pada diriku sendiri dan juga ayahmu.



kenapa aku pilih Muhammad Fahim Aliuddin, inilah maksudnya :



Messtilah sebagai seorang ibu, aku inginkan anakku pintar soleh dan baik. Semoga perjalanan hidup dia sentiasa dimurahkan rezeki dan dipermudahkan urusan. Sebab tu aku pilih nama Muhammad Fahim Aliuddin bakal pemimpin negara yang baik :)

Anakku Muhammad Fahim Aliuddin, berjuanglah demi mempertahankan iman dan islam.

Tumpukanlah ibadahmu, permohonanmu, harapanmu dan kecemasanmu hanya kepada Allah SWT. Mintalah petunjuk-Nya sesering mungkin, dan perbanyaklah solat malam. Pasti Allah akan menyayangimu dan membimbingmu..

Anakku Muhammad Fahim Aliuddin, berupayalah dan bersungguh sungguhlah dalam menuntut ilmu, kuasailah segala bidang ilmu. Milikilah pengetahuan yang menyeluruh mengenai hukum-hukum Islam. Dan hendaknya engkau mampu menciptakan ilmu untuk kesejahteraan ummat. Sebaik-baiknya pengetahuan adalah yang berguna dan bermanfaat bagi diri sendiri dan orang lain. Jadilah engkau manusia yang senantiasa berbuat kebaikan kepada setiap orang, jadikan dunia ini ladang untuk menanam kebaikan. Pasti di akhirat engkau akan menuainya.




Alhamdulillah. Subhanallah. Sungguh cantik anugerah ini. Terima kasih Allah.


Senyumlah semoga Allah redha kepadamu, your mom 

mom + dad = you

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum / salam sejahtera. Jemputlah komen jika bermanfaat. Terima kasih :)