page

nuffnang

26 January 2013

Diary today @ IPc


Kejadian hari ini mendewasakan pemikiran aku . Aku suka membantu orang dalam kesusahan . Niat itu keranaNya . Tidak kisah dan tidak peduli dengan balasan . Hanya ,mengharapkan balasan dariNya . Aku tidak berharap untuk dibelas oleh manusia . Aku hanya mencari keredhaan ilahi .


Banyak benda yang berlaku seharian ini mematangkan aku . Aku belajar untuk tidak mempercayai sesiapa dalam hidup . Aku belajar untuk pentingkan diri sendiri . Aku belajar untuk menghargai my BFF . Aku juga belajar untuk berdiri di atas kaki sendiri . Aku cuba untuk melakukan segalanya sendiri . Namun tewas tanpa restu ibu bapa . Parent aku bukanlah sudi untuk pekerjaan yang ak lakukan . Terus terang aku katakan aku juga ingin berjaya di atas kaki sendiri .


Perjalanan ke Royale bIntang hotel the curve cukup mendewasakan aku . Aku seharusnya percaya kepada diri sendiri dan tidak pada pendapat orang lain . Seharusnya begitulah aku sebelum ini . Kalau aku katakan 'A' walau digoyang dengan apa sekalipun kesudahannya adalah 'A' . Inilah aku yang tetap pendirian . Tak suka saya lantaklah . Yang penting saya dah buat yang terbaik . 

Dalam keresahan hati ,, kak ini melecet pulak outch sakit sunggung ! lupa nak letak lotion . Kasut tu baru je beli minggu lepas di Metrojaya .. Walaupun jalan atas jalan tar yang brebatu tuh..tumit kasut itu tersangatlah kuat . sekuat  dan setabah hatiku . 


executive finance yang sangat cumill..ini semua poyo
okay rasa nak tulis apa yang berlaku di sana . Tak ada nak mengumpat tapi nak share cerita dalam hidup saya . Kita kalau buat sesuatu kenalah ikhlas dan niat keranaNya . Aku kat sini Jeans pun aku tak bawak sebab niat fikir nak kerja..semua baju kemeja dan baju kurung untuk urusan kerja . Memang niat aku untuk kerja bukan ada udang disebalik Mee . tapi disebalik semua tu aku berjumpa dengan en rizuan zakaria . aku tak plan pun dan tak ada terlintas untuk berjumpa dengan dia . aku teramatlah tahu aku ini siapa..seorang insan biasa-biasa . Semua itu ketentuan . Sebelum berjumpa aku ada berdoa untuk emmpermudahkan urusan perjumpaan itu . Alhamdulillah sampai KTM / LRt semuanya smooth sahaja dariNya . thanks Allah .

kadang-kadang kita percaya pada kawan kita sehingga kepercayaan itu memakan diri . Saya terlalu baik pada kedaan . Saya tak ada nak marahkan atau pun nak terasa hati dengan orang disekeliling sebab pada saya semuanya ada balasan . sekali kebaikan kita pada orang bertimbun rezeki akan datang pada kita dariNya . sesungguhnya..alamak,,kaki kebas pulak..

okay .. pengajaran disini ,, memang pada hakikat kita tak akan nampak kesedihan da kemarahan orang sebab orang kalau seseorang yang baik dan akan tunjukkan kemarahan, tapi hanya mampu tersenyum . Fikir logik sendiri apa yang dah kita buat pada kawan kita..adakah perkara itu mengguris hati dia ..  

jangan kita ingat orang tu baik,,orang tu pun ada perasaan jugak ,,sesekali hatinya terhiris juga . tapi saya tak kisah tentang semua tu . Kun fayakun lah kan..

Kalau dah isteri orang tu buatlah cara dah ada suami . Walaupun hidup berpoligami ,, berdosa juga seorang isteri curang dibelakang suami walaupu mereka tidak sehaluan,
 Jangan ingat lembut hati seseorang dia tak ada perasaan . Sesungguhnya kesabaran aku tersangatlah tinggi..sebab tuh aku lulus sosial test department of civil aviation (hehe )


Dah tahu nak pegi keje .. tengah hari baru nak muncul,,sepatutnya awal pagi 8 pagi dah bertolak mencari rezeki,,bukan tengah hari baru nak keluar melihat alam . AKu tersangatlah straight dalam hal yang melibatkan kerjaya . 

#Rasa macam dipermainkan  .. tak marah tak terkilan .. aku payah nak marah dengan orang .. kalau aku marah sekalipun masa tuh je ak nak marah-marah pun..marah pun bersebab.orang gila sahaja yang marah tanpa sebab .

# berkawan-kawan jugak . . hati kena jaga jugak . 
 #awak rugi sebab kehilangan kawan yang baik macam saya .



 

2 comments:

  1. so sweet picture awk tu:)
    erm.. kdg2 penat nak jaga hati org..sedang kan org lain tak hargai nya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam..sweet sebab kasut.huhu.itulah sebagai peringatan untuk diri kita sendiri .:)

      Delete

Assalamualaikum / salam sejahtera. Jemputlah komen jika bermanfaat. Terima kasih :)