page

nuffnang

24 November 2015

Bercinta, semuanya indah



"Bercinta, semuanya indah. Tapi indahnya kehidupan berkahwin tak pernah sama dengan apa yang selalu kita bayangkan ketika zaman bujang. Tak pernah sama dengan apa yang kita teka, rasa, pandang selagi belum rasa kehidupan setelah berkahwin.



 
Fasa 1 – 5 tahun pertama perkahwinan : Tempoh mengenali pasangan bila sudah duduk sebumbung. Pada masa inilah paling banyak dugaan antaranya sukar  faham sikap pasangan, masalah kewangan, mentua, anak kecil dan banyak lagi. Dalam fasa ini perlu banyak toleransi, berbincang dan paling penting sabar.


Orang cakap kahwin ni best. Memang la lumrah masnusia hidup berpasang pasangan. Cinta je tak cukup dalam alam perkahwinan. Bukan materialistik hakikatnya ia adalah realiti. Cinta je tak boleh pun beli beras. Pegang prinsip tu. Bila kite cakap sikit orang akan judge dengan bila berkahwin rezeki itu murah. Yes itu betullah mana boleh sangkal but we need to open mind and think by heart.


dugaan di awal perkahwinan wajib la ada..busy la nak menulis..bersambunglah..

Nota kaki : aku bersyukur memiliki suamiku haha

2 comments:

  1. Insyaallah segala ujian dan halangan akan berjaya dihadapi satu demi satu. Tanpa sedar kita semakin matang dan semakin menyayangi.. sedar-sedar dah tua kerepot ha ha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah che mid..sedar-sedar dah kerepot eyh..huhu..

      Delete

Assalamualaikum / salam sejahtera. Jemputlah komen jika bermanfaat. Terima kasih :)