nuffnang

4 January 2013

Costa Rica - mommy + daddy



MEmandangkan hari ini hari ini hari jumaat meh ustazah afisya ( jadi cik ustazah lah pulak-manalah tahu suatu hari nanti amin ) bawak uolz jalan-jalan melihahat keindahan alam semula jadi . sesungghnya secara tidak langsung ia membuka hati dan minda kita melihat ciptaanNya yang sangat segar 



sekarang cik ustazah berada di pulau impian..dah lama tak berjalan dengan dia selepas honeymoon hari tu hehe .. klik la siNi untuk entry sebelum ni 

sebagai seorang jurutera petronas encik suami tersangat lah sibuk..beliau dihantar ke abu dhabi melihat projek terbaru..almaklum lah orang terpenting.



awak nak tahu tak tempat yang takkesampaian saya pergi dalam edup ni

tmpat apa?

teka..

erm mestilah hutan simpan hehe

ada pulak

dah tu 

nie haa sambil tunjuk gambar dan explain one by one about costa rica


Subhanallah! Sungai Berwarna Biru Di Costa Rica




  • Share

Sebuah sungai yang dikenali sebagai ‘The Celeste’ yang terletak di Taman Negara Tenorio di Guatuso, Alajuela. 
Sungai ini mempunyai air sungai yang berwarna biru disebabkan oleh tindak balas kimia semulajadi antara sulfur dan kalsium karbonat yang bertindak memberi warna air sungai yang unik ini..
Memang jelas sungai ini kelihatan cantik walaupun perubahan ini berlaku atas tindakbalas kimia semulajadi. Dikatakan juga fenomena ini juga mempunyai kaitan dengan aktiviti gunung berapi di negara itu. Jadi, jika kita terlihat atau nampak sesuatu benda yang luar biasa, hendaklah kita sentiasa memuji ciptaan Allah SWT.


 

 

 

 

 



kami bercadang melancong ke costa rica


 Where to stay :  Oxygen Jungle Villas (from £118 a night); Arenal Nayara Hotel & Gardens (from £144 a night)

tapi tak ada lah nak pegi sungai tu.

encik suami tersangatlah frust sebab kami tak boleh lama sebab cik ustazah tak boleh cuti lama almaklumlah makan gaji dengan Kerajaan

so tibalah kami ke  destinasi pilihan 
jauh dari lapangan terbang dan juga payah kemudahan 






 comel sangat



masuk bandar dulu sebelum meneruskan perjalanan


di sinilah terakhirnya 


inilah gambar encik suami sebelum ke sini 


hehe senym itu sedekah . :)

nyum nyum 



heee senyum lagi..cik ustazah  F dengan Encik F

2 comments:

  1. Cantik-cantik gambar yg Fida tepek. Kakak terpegun seketika. Kalau dapat menikmatinya di tempat itu alangkah bestnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'a best sangatkan kakzie.tengok gambar pun ibarat kaki dah selangkah di sana . hehe

      Delete

assalamualaikum / salam sejahtera ! i am afisya afida.